Kalas i helgen!!

I lördags så va jag å sambon i Trollhättan å åt på en asiatisk restaurang, Shangri La tror jag att den hette, väldigt god mat, dock inte riktigt lika gott som det va när vi va där sist... Sen så gick vi på bio, vi såg den nya Arn-filmen.. Väldigt bra.. Det är tillomed så att jag funderar på att läsa böckerna.. Lite tråkigt att jag visste hur den skulle sluta eftersom ett pucko som skrev en artikel i SKLT avslöjade det.. INTE ALLA SOM SER FILMEN HAR LÄST BÖCKERNA!!!!!!! Men jag fällde några tårar under dom dryga två timmar som filmen rullade...

I söndags förmiddag gick vi hem till mamma för att hämta Noah, han hade sovit över hos dom.. Hugo, min lillebror, va verkligen duktig... Han va den som passade Noah... Mamma va så yr så att hon knappt kunde gå under hela helgen.. Å eftesom pappa hade jouren så va det Hugo som hade "huvudansvaret".. Pappa va visserligen hemma, så även mamma, även fast hon inte orkade bära Noah eller nått.. Men Hugo klarade det fint.. Han sa när vi kom för att hämta Noah "jag har bytt TRE blöjor, ska vi säga 10 kronor/blöja?" Det fick han inte, men ska försöka hitta på något skojigt som tack för hjälpen, vet inte vad än, men så svårt ska det väl inte vara.. Eller?!?!

I söndags så fyllde min kära sambo 25 år, vilket va anledningen till att vi va ute i lördags kväll... Det va lite kalas, det va inte meningen att det skulle bli något, men hans mamma å syskon ville komma ändå, så ja, ett minikalas blev det... Lite kaffe å fika bara... På kvällen, när bara hans mamma å bror va kvar så gjorde jag lite potatisgratäng å en fetaostsallad, å jag måste säga att det verkligen va superdupergott!!!

I övrigt i veckan så har jag jobbat... Idag har jag dessutom vikt tvätt, hängt upp tvätt som jag tvättade igår, å satt på en ny tvätt.. Det är den jag försöker vänta ut... Vill hänga upp den innan jag lägger mig så att den förhoppningsvis är torr imorgon när jag kommer hem, så att jag kan tvätta två maskiner imorgon.. Vore gött om tvätthögen kunde minska nån gång.. Men så fort man tvättat klart allt som man har sorterat, så är det bara att börja om från början igen..

I helgen som kommer så jobbar jag på fredag, långt pass, på lördag så ska vi vara lite barnvakt å Noah's lillkusin Liam.. Bara ett par timmar, men det betyder att man inte kan hitta på nått "avancerat" .. På söndag bär det av till Åsa å min sambos moster med familj.. Hans kusin fyller år.. Å jag har ingen aning om vad man ska köpa till henne.. Tror att hon blir typ tio eller nått.. Inte lätt när man inte träffas speciellt ofta.. Nårra gånger varje år bara... Ska dessutom försöka åka å kolla in Marias lägenhet när vi ändå är i Göteborgskrokarna... Ska bli kul å se hur hon bor...

NattiNatt!!!!

Kommentarer
Postat av: Maria

You're welcome!

2008-09-09 @ 22:44:46
URL: http://devilsndust.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0