Det blir verkligen en tung vecka...

I veckan, mån-fre så ska jag jobba 7-16 (förutom på fredag för då slutar jag kl 13.05) å i helgen, lör-sön så jobbar jag 10-24.. Å om det inte skulle vara nog med cirkus 65 timmars arbete så ringde dom från mitt assistentjobb igår klockan fyra, precis när jag hade stämplat ut, å undrade om jag kunde komma å jobba under kvällen.. En av assistenterna va sjuk, å dom hade bara hittat en vikarie, men hon skulle någon annanstanns å jobba kl 19... Så det va bara för mig att åka hem, hämta Noah, laga mat, å sen åka å jobba i fem timmar till.. Men, som tur är så är det inte något ansträngande jobb.. Å jag hann prata med min "arbetsledare" (eller va man nu ska kalla honom) å säga att jag skulle bli ett par timmar sen.. Så imorse tog jag mig en liten sovmorgon å åkte till jobbet så att jag va där när frukostrasten va slut kl tio över nio... Det va rätt segt idag dock... Dels så va jag trött, men så blev jag lite deppig... En av mina arbetskamrater hade haft en väldigt jobbig helg å början på denna vecka.. Hennes sons pappa (biologiska) hade kört av vägen i helgen, å igår så hade dom stängt av alla livsuppehållande maskiner... Så det va lite jobbigt att se henne lessen.. Det va mer än en gång man såg hennes ögon fyllas av tårar...

Idag så har jag klippt våran häck.. Vi bor ju i en korsning, å häcken i hörnet får ju inte vara för hög.. Å det har den varit hela sommaren.. Men jag har inte vågat klippa, för precis i hörnet så har vi haft ett jordgetingsbo... Har inte direkt kännt för att reta upp dom i onödan...  Men nu är det klippt iallafall.. Får klippa vidare imorgon, för nu är det becksvart ute... Timmarna går verkligen fort nu på kvällarna... Man hinner ju knappt komma hem innan man måste gå å lägga sig... Å ska man vara ute å greja så måste tiden gå i slow motion, medans jag får gå i fast forward om man ska hinna göra något ute innan det svartnar...

Näää.. Nu ska jag kika lite på Dr. Quinn innan jag ska gå å lägga mig...




En otroligt fin bild på min älskade unge!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åhhhh vad han e söööt! Gullunge! Love him!

Vad jobbigt det låter gummsan, hoppas du får en bättre nästa vecka. Kram kram

2008-09-17 @ 21:23:55
URL: http://devilsndust.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0